top of page
Billede af gbarkz

CASE 1​

Jeg mødte en pige der gik i 8.klasse som ikke gik i skole. Hun havde hverken lyst og følte ikke at hun kunne. 

Vi brugte det første lange stykke tid på relationsopbygning. Derefter lavede vi en masse forskellige ting når vi var sammen der kunne udvikle hende, og hjælpe hende med at takle hendes udfordringer. 

Vi besøgte forskellige ting, lavede mange opgaver af forskellige former, lavede kreative ting og gjorde alt det hun havde burg for. 

Hun havde mange udfordringer, men vi fik arbejdet med dem og udviklet hende fantastisk meget.

​​

Kollegaer

UDTALELSE FRA TIDLIGERE KOLLEGA

​

​Jeg har oplevet Olivia have en tryg og tillidsfuldt tilgang til de børn og unge hun har arbejdet med. Hun har arbejdet hårdt på den gode relation til dem alle, som jeg har set Olivia lykkedes rigtig godt med. Hun ser det hele barn i det pædagogiske arbejde, og udviser stor omsorg, indlevelse og forståelse for de udfordringer de kan stå i. Olivia er en ildsjæl, der så inderligt ønsker, en meget bedre trivsel for disse børn og unge, og vil satse alt for at hjælpe.

- Sanne Malberg 

mor

UDTALELSE FRA MOR - CASE 1

​

​Jeg har aldrig, hverken før eller siden oplevet en person få en så god kontakt med hende, som Olivia fik i løbet af meget kort tid. Det var derfor ikke svært, at overbevise min datter om. Jeg kunne ikke give hende den samme ro omkring det at skulle i skole, som Olivia kunne. Igennem hele for løbet, har det været Olivia, som har haft kontakten og overblikket over min datters niveau og trivsel i skolen. Olivia har kunne snakke med min datter og få ud af hende, hvad der var af udfordringer i skolen og hvad min datter tænkte der var brug for. For min datter har det haft en betydning, at det var en forholdsvis ung pige, som hun følte hun kunne snakke med. Olivia har helt sikkert også givet os mere end vi nogen sinde kunne kræve af en ansat. Der har været kontakt imellem min datter og Olivia på mange forskellige tidspunkter af døgnet. 

Jeg er helt sikker på, at hvis ikke min datter havde fået tildelt Olivia, så var hun ikke kommet tilbage til den skole.

- Helle Overholm

CASE 3

Jeg mødte Said i mit privatliv. Han var sjælendt i skole, og ifølge ham selv, ingen grund til at gå i skole. Han skulle alligevel bare lave det samme som hans storebror efter skolen. Saids storebror var i dårligt selskab, hvad han fortog sig var ikke en fremtid for en dreng på 15 år. 
Said var ikke interesseret i min hjælp, det tog lang tid at skabe den nødvendige tillid. Jeg brugte mange timer på at hente Said så han kom ud af sengen og lavede noget. Jeg kunne få gange få presset noget fagligt arbejde ind i vores timer sammen. 

Jeg havde snakket med et tømrerfirma, vi havde aftalt at Said skulle komme og være i 4 dage. Jeg fik Said med, jeg kørte ham hver morgen og hentede ham igen. Efter den sidste dag, var Said blevet tilbudt en læreplads som tømrer, men med et krav, han skulle færdiggøre og bestå 9. Klasse. Said takkede ja, han fik en grund til at møde op, der var nogle der troede på ham.

Skolebørn

CASE 2

​Anders ødelægger undervisningen for de andre i klassen, hans sprog er ikke ligeså udviklet som de andres, så han slår og kommer tit i konflikter, og læreren har svært ved at gennemføre en undervisning pga. Anders’ adfærd.  
Jeg bruger 3 gange i ugen den sidste eller første time på dagen med Anders, vi snakker, bygger ting, spiller fodbold og øver konflikthåndtering. Læreren kan mærke en kæmpe forskel i klassen og de kan nu gennemføre undervisningen. Anders begynder så småt at deltage i det sociale på en anden måde og de andre vil gerne have ham med i legene. Jeg afslutter Anders og har siden fået af vide at han er en fornøjelse at have i klassen.

​​

CASES

bottom of page